A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр Недригайлівської селищної ради"

КОРЕКЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ ДЕФЕКТОЛОГА З СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ

Дата: 26.01.2024 10:21
Кількість переглядів: 8

Корекція сенсорної сфери дітей з порушеннями розвитку 1. Поняття сенсорних систем, їх будова та властивості 2. Значення сенсорного розвитку дітей 4. Організація корекційних занять з розвитку сенсорики 5 Створення корекційно-розвивального середовища занять з розвитку сенсорики 6. Напрямки розвитку та корекції сприйняття у дітей

КОРЕКЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ ДЕФЕКТОЛОГА З СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ

   Один із основних напрямків заняття «Корекція розвитку» є сенсорний розвиток дитини, який передбачає формування уявлень про зовнішні властивості предметів і явищ: величину, форму, колір, положення в просторі, а також про запах, смак, звук тощо.

   Сенсорний розвиток передбачає спеціальну роботу дефектолога щодо ознайомлення дітей із сенсорними еталонами.

   Для дітей дошкільного віку дефектолог проводить спеціально організовані заняття із сенсорного розвитку. Ця робота передбачає накопичення сенсорних уявлень, надання дитині різноманітних та в достатній кількості зорових/слухових/тактильних вражень.

Для дітей шкільного віку використовуються дидактичні ігри та вправи зі спеціально підготовленими сенсорними матеріалами, міні-заняття, пошуково-дослідницька діяльність.

   У процесі таких занять діти навчаються виділяти властивості предметів на основі засвоєння перцептивних дій і сенсорних еталонів. Цьому сприяють спеціальні вправи, скеровані на формування вмінь розрізняти, зіставляти, виділяти, групувати предмети та елементи за формою, величиною, розташуванням тощо.

   У процесі занять з сенсорного розвитку вчитель-дефектолог організовує відповідне «розвиваюче середовище», в якому дитина може накопичувати сенсорні уявлення через спільну з педагогом та самостійну діяльність. Одним із головних чинників цього середовища є дидактичний матеріал.

   ОБЛАДНАННЯ, ІГРИ, ПОСІБНИКИ ДЛЯ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ:

  • Музичне обладнання – музичні інструменти; предмети та посібники, які видають звуки (шумові коробочки, іграшки-пищалки); музичні столи; музичний центр або звичайні стерео колонки для відтворення звуків природи, предметного світу тощо.
  • М’яке ігрове обладнання – пуфи, подушки, м’які конструктори, тунелі.
  • Сухі басейни (стандартний варіант – басейн, наповнений м'якими кульками, складний – з віброрежимом або музичним супроводом).
  • Тактильні посібники/ігри – масажні килимки; предмети, які можна крутити, відкривати-закривати, пересувати тощо.
  • Модулі для малювання піском, мольберти.
  • Балансувальні дошки, гойдалки, лабіринти.
  • Бізіборди.
  • Ігри з прищіпками, крупами, природнім матеріалом.
  • Сенсорні коробки з різним наповнювачем (крупи, гідрогелеві кульки, вода, кінетичний пісок).
  • Сенсорні доріжки, сенсорні м’ячики.
  • Розвиваючі ігри – пірамідки, пазли, сортери (по кольору/розміру/формі), втулки, шнурівки, фетрові панно різної тематики, конструктори, фігурки для сортування (овочі/фрукти/тварини/транспорт/комахи).

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено