A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр Недригайлівської селищної ради"

Основні напрями роботи дефектолога

Дата: 26.01.2024 10:32
Кількість переглядів: 9

Основні напрями роботи дефектолога з метою усунення певних ПОРУШЕНЬ

(індивідуально-корекційні заняття для дітей із ПІР та ЗПР)

  1. Установлення контакту з дитиною.
  2. Розвиток пізнавальної сфери.

2.1. Формування уявлень про себе й найближче оточення:

- про себе й родину (імена та прізвища членів родини, уявлення про квартиру, дім тощо);

- про Батьківщину (країна, столиця);

- природу (жива, нежива);

- погоду, пори року тощо.

2.2.Формування навичок самообслуговування:

-самостійно вдягатися, взуватися, роздягатися;

- виконувати санітарно-режимні моменти тощо.

2.3. Розвиток просторових понять

-угорі, внизу, попереду, позаду, посередині, праворуч, ліворуч, усередині, зовні, верхній, нижній, правий, лівий, біля, за, поруч, ближче, далі, там, тут;

- розвиток умінь орієнтуватися в просторі відносно себе, об’єктів, визначення положення предметів відносно одне одного;

- визначення відстані (ближче, далі) на основі зорового сприймання.

2.4. Збагачення сенсорного досвіду за допомогою зорових, слухових, дотикових і м’язових відчуттів:

-ігри на розпізнавання звуків довкілля;

- визначення й диференціація кольорів;

- називання предметів, порівняння їх за формою;

- визначення й порівняння предметів за величиною;

- визначення й порівняння предметів за їх ознаками: кольором, формою, величиною, додаткове обстеження предметів із заплющеними очима, визначення їх форми й величини.

2.5. Розвиток цілісного, структурного детального сприйняття:

- складання цілого зображення із його частин;

- зоровий пошук за зразком, по пам’яті заданого зображення в наборах із кількох зображень;

- зоровий пошук зображення за поєднанням двох чи більше ознак (колір-колір, колір-форма, розмір-форма-колір тощо);

- зоровий пошук цільового зображення, що відрізняється кольором, розміром.

2.6. Розвиток уваги (концентрація, розподіл; стійкість).

2.7. Розвиток пам’яті (запам’ятовування предмету, образу, слова; відтворювання; впізнання предмету, образу, слова).

2.8. Розвиток мислення (аналіз, синтез; порівняння; узагальнення, вилучення; судження; аналогія).

3. Виявлення можливостей дитини щодо засвоєння елементарних знань, умінь і навичок:

3.1. Розвиток кількісних уявлень (багато-один, багато-мало, більше-менше, однакова кількість, пара).

3.2. Розвиток понять про розміри предметів (великий-малий, більше-менше, високий-низький, широкий-вузький, довгий-короткий, товстий-тонкий, однакові за розміром).

3.3. Розвиток понять про форму предметів (геометричні фігури, геометричні тіла).

3.4. Розвиток часових понять (доба, ранок, день, вечір, ніч, їх послідовність, учора, сьогодні, завтра).

3.5. Розвиток дрібної моторики:

- гімнастичні вправи для кисті руки;

- розвиток і координація рухів кисті й пальців;

- робота з папером, ножицями, мозаїкою, конструктором, пластиліном;

- обведення олівцем на папері трафаретів, геометричних фігур, заштриховування їх прямими лініями з дотриманням меж;

- малювання прямих ліній, простих предметів із них (вікно, прапорець, фігури за формою букв).

3.6. Здатність дитини до засвоєння письма й читання:

  • Робота з реченням;
  • Робота зі словом;
  • Розвиток слухового сприймання, мовного слуху (вдосконалення вимови, повторення, розпізнавання);
  • Склад слів, звуко-буквенний аналіз складів, слів;
  • Засвоєння букв, здатність зливати їх у склади;
  • Читання простих слів;
  • Прослухування казок, розуміння їх змісту, переказування.

3.7. Здатність дитини до засвоєння елементів математичних знань, умінь, навичок:

  • Співвіднесення цифри, числа та кількості;
  • Послідовність та позначення чисел числового ряду;
  • Порядкова лічба предметів;
  • Склад числа;
  • Розв’язування прикладів на додавання та віднімання (зокрема – на конкретному матеріалі).

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено