A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр Недригайлівської селищної ради"

Психологічна корекція гіперактивності

Дата: 04.04.2025 11:58
Кількість переглядів: 5

Психологічна корекція гіперактивності

Фото без опису

1. Робота з батьками з метою роз’яснення проблеми дитини:

Вчинки дитини не навмисні; без допомоги і підтримки дорослих така дитина, не зможе справитися з існуючими в неї труднощами:

· У своїх відносинах із дитиною дотримуватися «позитивної моделі». Хвалити в кожному випадку, коли вона цього заслужила; підкреслювати її успіхи. Це допоможе зміцнити в дитини впевненість у власних силах:

- уникати повторень слів «ні» і «не можна»;

- говорити стримано, спокійно і м’яко;

- давати дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити;

- для підкріплення усних інструкцій необхідна зорова стимуляція;

- заохочувати дитину до всіх видів діяльності, що вимагають концентрації уваги;

- підтримання вдома чіткого розпорядку дня; час прийому їжі; виконання домашніх завдань і сну повинен відповідати цьому розпорядку;

- уникання по можливості скупчень людей; перебування у великих магазинах, на ринках, у ресторанах тощо, чинить на дитину надзвичайно стимулюючий вплив;

- під час ігор обмежувати дитину лише одним партнером, уникати неспокійних, гучних приятелів; оберігати дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання гіперактивності.

- давати можливість дитині витрачати надлишкову енергію; корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі; тривалі прогулянки; біг; спортивні заняття.

2. Рекомендації вчителям:

- Роботу з гіперактивною дитиною будувати індивідуально, при цьому основну увагу слід приділяти відволіканню і чіткій організації діяльності.

- По можливості ігнорувати зухвалі вчинки дитини із синдромом дефіциту уваги і схвалювати її гарну поведінку.

- Під час уроків обмежувати до мінімуму відволікаючі фактори. Цьому може сприяти, зокрема, оптимальний вибір місця за партою для гіперактивної дитини – у центрі класу навпроти дошки.

- Надавати дитині можливість швидко звертатися по допомогу до вчителя у випадках утруднення.

- Навчальні заняття будувати за чітко розпланованим стереотипним розпорядком.

- Навчити гіперактивного учня користуватися спеціальним щоденником або календарем.

- Завдання, пропоновані на уроці, писати на дошці.

- На певний відрізок часу давати тільки одне завдання.

- Дозувати учневі виконання великого завдання, пропонувати його у вигляді послідовних частин і періодично контролювати хід роботи (кожної з частин), вносячи необхідні корективи;

- Під час навчального дня передбачати можливості для рухової «розрядки»; заняття фізичною працею, спортивні вправи.

Психологічна корекція тривожності

· Постійне підбадьорювання, заохочування, демонстрування впевненості в їхньому успіху, у їхніх можливостях;

· Виховання правильного ставлення до результатів своєї діяльності, уміння правильно оцінити їх, опосередковано ставитися до власних успіхів, невдач, не боятися помилок, використовувати їх для розвитку діяльності;

· Формувати правильне ставлення до результатів діяльності інших дітей;

· Розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;

· Розширювати і збагачувати навики спілкування з дорослими і однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;

· Щоб перебороти скутість, потрібно допомагати дитині розслаблюватися, знімати напругу за допомогою рухливих ігор, музики, спортивних вправ; допоможе інсценізація етюдів на прояви сміливості, рішучості, що потребує від дитини психоемоційного ототожнення себе з персонажем; ігри, що виражають тривожність, занепокоєння учасників, дають змогу емоційно відкинути пригніченість і страх, оцінити їх як характеристики ігрових персонажів, а не даної дитини, і на основі психологічного «розторможення» з носієм гнітючих переживань позбутися власних страхів.

Психологічна корекція замкнутості;

розвиток навичок спілкування

· Робити акцент на позитивні якості, зміцнюючи віру дитини в свої сили і бажання відкритися іншим;

· Підкреслення достоїнств дитини, що сприяє позитивному сприйняттю її з боку оточуючих, народжує прагнення установити з нею більш глибокий контакт;

· Проявляти терпіння у спілкуванні, не «тиснути» на дитину, намагаючись формувати успіхи.

Психологічна корекція агресивності

· Вивчення інтересів і схильностей дитини, що допоможе перевести її агресивність у конструктивне русло;

· Поступове ускладнення завдань, що вимагають рішучості; сміливості; енергійності реакції, що дасть змогу відвернути дитину від дріб’язкового «з’ясування відносин» і переключити на організацію спільної діяльності, успіх якої залежить від уміння співробітничати з іншими;

· Налагодження систематичного спілкування з родиною агресивної дитини з метою вивчення властивого їй стилю емоційних взаємин і координації зусиль учителів і батьків щодо єдиної виховної тактики;

· Дотримуватися у роботі з агресивними дітьми наступних принципів:

1) заборона і підвищення голосу – най неефективніший спосіб подолання агресивності;

2) лише з розуміння причини агресивної поведінки і зняття її, може дати надію на те, що агресивність дитини буде знижена;

3) давати дитині можливість вихлюпнути свою агресію, спрямувавши її на інші об’єкти;

4) показувати дитині особистий приклад ефективної поведінки; не допускати при ній вибухів гніву або лихослів’я про своїх друзів чи колег;

5) важливо, щоб дитина повсякчас почувала, що ми любимо цінуємо і приймаємо її;

6) не слід соромитися зайвий раз її приголубити або пожаліти;

7) дитина повинна бачити, що вона потрібна і важлива для нас.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено